Rindu

Lepas tgk gambar kawan2 kat jengka terasa jauh dah perjalanan hidup ni.. tetiba rindu sgt nak jumpa korang semua yg selalu aku gelak n marah n mcm2 lg.. kat jengka aku belajar kenal dunia.. aku belajar erti rasa sebenar.. aku kenal erti iman dan aku kenal erti tergugat.. aku kenal naik.. aku kenal jatuh.. aku kenal menang.. aku kenal kalah.. dan aku kenal redha dan pasrah.. sekarang seolah2 muka surat baru dalam hidup ni dan bertukar cerita.. aku seakan-akan hilang.. melayang… mgkn komitmen dah membuatkan aku menyimbangkan keseronokan dan keperluan.. cukup, keluarga aku masih ada.. masih lg bising bila aku tak tutup lampu, bising bila aku malas tolong.. jika mereka tak da aku dah betol2 hilang diri aku.. terima kasih yg maha pengasih dan maha penyayang diatas masa utk aku lihat segalanya tanpa aku lupa siapa aku.. terima kasih sahabat2 dan kenalan.. terima kasih awak.. terima kasih syg.. 

Sulit bagiku menyaksikanmu pergi,
dan lebih sulit lagi jika kuingat kebahagiaanku
saat kau berjanji kau tak akan pergi meninggalkanku.

Mario Teguh

———————

Apakah ini yang disebut Jleb Moment?

Mario Teguh (via marioteguh)

zarifasyraf:

"Puncak tertinggi dalam penghayatan agama bagi seorang muslim ialah cinta."—Buya Hamka; Agama adalah cinta. #vscocam #vscomalaysia #vsco

zarifasyraf:

"Puncak tertinggi dalam penghayatan agama bagi seorang muslim ialah cinta."—Buya Hamka; Agama adalah cinta. #vscocam #vscomalaysia #vsco

light-up-your-life:

Ramadhan always brings surprises, especially in our blog !

Be waiting for our **New Ramadhan Campaign**

And don’t forget to Reblog, Thank you all^^